Uczestnik proponowanego kursu pozna zasady konstruowania zadań z zachowaniem schematu: podstawa programowa – program nauczania – standardy wymagań egzaminacyjnych – koncepcja i plan testu – zadanie testowe. Skonstruuje narzędzie pomiaru dydaktycznego, zastosuje w praktyce szkolnej opracowany arkusz zadań, przeprowadzi pomiar zgodnie z przyjętymi warunkami testowania. Wykorzysta wyniki uzyskane przez uczniów do wnioskowania statystycznego, stosując podstawowe wskaźniki statystyczne, opisujące poszczególne zadania testowe. Oceni poprawność skonstruowanego testu i efektywność realizowanego procesu dydaktycznego. Dokona analizy wyników swoich uczniów z perspektywy nauczanego przedmiotu co ułatwi mu sformułowanie wniosków odnoszących się do stosowanego programu nauczania, metod i form pracy z uczniami, przedmiotowego systemu oceniania.

Zapraszamy nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych do skorzystania z I modułu szkolenia Podstawy pomiaru dydaktycznego, a nauczycieli chemii i geografii do kontynuacji uczenia się praktycznego poprzez udział w II module kursu Wewnątrzszkolna diagnoza osiągnięć uczniów z chemii/geografii.

Diagnozowanie osiągnięć uczniów z geografii
Diagnozowanie osiągnięć uczniów z chemii